6 класс

Портрет Сент -Экзюпери
Урок по теме "Маленький принц" Антуан де Сент-Екзюпери 
Тема уроку: Алегоричні образи, головні життєві цінності в казці - притчі
                     Антуана де Сент - Екзюпері «Маленький принц»
Мета уроку:
допомогти учням зорієнтуватися  в цінностях людського буття,                        
зрозуміти філософський сенс  та гуманістичну спрямованість твору;
розвивати логічне мислення, поглиблювати навички аналізу художнього тексту;
сприяти морально-етичному вихованню учнів, розвивати їхні творчі здібності.

Обладнання: підручник, ілюстрації до казки-притчі, презентація до твору «Маленький принц», мюзикл «Маленький принц», пісня «Маленький принц».

Словник: духовність, символи.

 ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності
1 слайд. Фото 1: небо, світанок
Які асоціації викликає у вас це фото? (відповіді: новий день, сонце, радість, велике, незбагненне т.д.)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фото 2: на цьому ж небі Маленький принц, на Землі - пілот
Який момент твору зображено? (зустріч Маленького принца з пілотом)
ІІІ. Оголошення теми уроку, епіграфів уроку.
Епіграфи : «Є тільки одна проблема, одна єдина  в світі – повернути людям духовний зміст, духовні турботи» Антуан де Сент- Екзюпері
«Найскладніший політ – це політ над собою» Антуан де Сент- Екзюпері
В кінці уроку дайте пояснення цій фразі автора ( проблемне питання).
Словник: Духовність-внутрішнє психічне життя людини, її пріоритети. Висока духовність-найкращі риси людини.

 2слайд. Діти, це мої думки. Як ви думаєте, чому я так  вважаю? (Діти згадують про незвичайну, загадкову смерть льотчика Сент-Екзюпері, про його присвячення твору дорослому Леону Верту, «коли він був маленький»).

 3 слайд. Робота над початковими вміннями  аналізувати художній твір.

 4слайд. Головний герой-Маленький принц, риси його характеру, додати своє до того, що вже є на слайді.

5слайд. У творі дуже багато символів, автор хотів,щоб ми замислились над важливими речами і зрозуміли, наскільки це важливо для людини.
Словник: символ-предмет або слово, яке умовно, в переносному значенні відображає якесь явище.
 Символи: зірка, змія, криниця,квітка, шляпа, джерело, світильник, баобаб, лис, вода.
Учні «розшифровують» символи, пояснюючи їхню глибоку значимість.
Учитель: Чи легко було добратися пілоту  і Маленькому принцу до криниці?  (Тяжко. Йшли над сили, але попити чистої води – це як наповнитись чимось добрим)
Чому Маленький принц кожен день вирубує баобаби? Може він дати собі день перепочинку? ( Ні, не може. Він оберігає свою планету, Квітку. Це високі духовні турботи).
Чому б Маленькому принцу не залишитись на Землі? (не можна, бо на його планеті Квітка, яку він приручив. І заради неї  він готовий зробити більше, ніж можливо: піти на смерть. Це-робити добро навіть тоді, коли ти думаєш: важко, неможливо).
А тепер, діти, ви можете сказати мені, що означають слова Екзюпері: «Найскладніший політ-це політ над собою»? ( Коли для когось робиш більше, ніж для себе).

Учитель: Давайте згадаємо , якими планетами мандрував Маленький принц, з ким він зустрівся, що зрозумів, побувавши на різних планетах.
Учитель: Але спочатку я хочу запросити  вас у музей, де зібрані речі, які належать особам, з якими зустрівся Маленький принц
Згадайте, кому вони належать і які цінності проголошували ці герої твору? ( учень-екскурсовод показує речі,знає точно, кому вони належать ,якщо потрібно - виправляє відповіді. Речі: корона, шляпа, пляшка, гроші, ліхтар, товста книга)

6-7 слайди надають можливість помандрувати  планетами і точними цитатами  згадати, які цінності мали мешканці цих планет

8слайд. Учитель: Чи не даремно Маленький принц відправився у таку важку подорож, покинувши свою затишну, гарну планету? Що він отримав від цієї подорожі?  ( слайд відкрити після відповідей учнів,як підтвердження їхніх висновків).

9слайд. Проблемні питання. Спочатку відповідають учні,потім підтверджуємо словами Маленького принца (червоний колір)

Учитель: Дійсно, Маленький принц багато отримав від подорожі, але є гарне прислів’я:Тільки тоді отримаєш,коли сам віддаси». Що залишив у подарунок Маленький принц на планеті Земля своєму другу?

10 слайд «Подарунок Людині – Зірка»

Висновок уроку ( за слайдом) Учитель: Що є зірки? Це цінності, і для різних людей вони різні. Для одних – вказівники шляху, зірки, які сміються. Для інших – золото. Потрібно так жити, щоб залишити слід на землі.

11-12 слайди. Можна використати ілюстрації до твору, розповівши дітям про сучасний французький мюзикл «Маленький принц»

 13слайд. Можна за наявністю часу передивитися мюзикл (мова французька). Пропоную використати інтерактивну форму роботи, яка надасть можливість перевірити знання учнями тексту: синхронний переклад, перекладачів може бути декілька.

 14 слайд Твір про «Маленького принца» надихнув багатьох музикантів на створення пісень, кліпів. Перегляньте їх.

Домашнє завдання: Виконати одне завдання за бажанням.
       - Намалювати титульну сторінку до казки « Маленький принц»
       - Написати твір-мініатюру «Чи повернеться Мал. Принц на Землю?»
       - Написати листа від Маленького принца пілоту або від пілота до Маленького принца»
Презентація до уроку
 https://drive.google.com/file/d/0B5bZwSpwKgFdTHZIcUNnUmRxaUU/view?usp=sharing
Мюзикл -
Упражнение "Помоги литературным героям"


Угадай слово. Имена существительные. І склонение


Имена существительные. ІІ склонение

 Имена существительные ІІІ склонение





>




Корни с чередованием





А.П.Чехов "Толстый и тонкий"


Какие действия совершает Львёнок? Назови глаголы.



provided by flash-gear.com

Медведь свинье - не товарищ. Правильно ли записана пословица?. Соответствует ли она собранному тобой рисунку?



provided by flash-gear.com

Составь по собранному рисунку письменный юмористический рассказ



provided by flash-gear.com

 
                                                        Електроний урок
Урок "Японська поезія"
 Тема уроку: Епоха Відродження в Японії. Культура Японіїї. Творчість Мацуо Басьо
 Мета уроку:Познайомити учнів з культурою Японіі. Допомогти учням зрозуміти художні особливості літератури та поезії на прикладі вивчення творчості японського поета Мацуо Басьо. -Розвивати вміння філософського мислення.
 -Виховувати у школярів почуття прекрасного, тонке розуміння краси природи
 Структура уроку 
 І. Актуалізація опорних знань Кого із поєтів епохи відродження Східної культури ви вже знаєте? Учні називають китайських поетів Ду Фу,Лі Бо.
 В якому напрямку писали свої поезії ці поети? ( пейзажна лірика, філософська лірика…)
 ІІ. Мотивація навчальної діяльності  
Метою нашого уроку буде спроба зрозуміти філософську основу творчості Мацуо Басьо- японського поета . Тому ми сьогодні будемо навчатися мислити як філософи. Але перш, ніж ми перейдемо до творчості цього поета, треба зрозуміти його час, його державу та її культуру. Пропоную помандрувати по Японії. Згадаємо, що нам вже відомо про цю країну. А щоб вам було легше ,перед вами іллюстраціїї, предмети,які символізують в якійсь мірі культуру Японіїї. Обладнання: 1.Екібана – оранжування квітів 2.Чайник із склянками –«тяною»- чайна церемонія 3.Дерево бонсай- вирощування маленьких декоративних дерев 4.Лист каліграфії кабукі – національне мистецтво 5.Ілюстрацїї до уроку (прикладаються,як зразок)
     Пояснення символічності представлених предметів, ілюстрацій. Як стверджує один із сучасних сходознавців, культура Японії, яка дуже відома сьогодні на заході, « …може розумітися ,перш за все ,як культура деталі, а не цілого. Не ліс, а дерево; не дерево, а гілка; не гілка,а листок; не листок, а прожилка. Так влаштовано «зір» класичної японської культури». Ця філософія японської культури якраз і склалася в єпоху Відродження. А якщо казати про літературу цього часу, то, перш за все, треба представити неперевершенного майстра японської поезії, відомого поета Моцуо Басьо Розповідь учня про поета ( пропедевтичне індивідуальне домашнє завдання) Вчитель: Головна ідея поезій Мацуо Басьо – побачити в малому велике, його погляди формувались під впливом філософії, зокрема вчення дзен, яке проголошує абсолютну цінність всього сущого на світі. Вершиною його -2- пізнання є саторі – просвітлення, коли людина ніби-то розчиняється у дійсності і пізнає істину. Саме в такому стані вважав Басьо можна створити вірш «Тікай від самого себе. Істини не збагнути, якщо не подолати себе. Вчись-значить проникай у предмет,відкрий його сутність,відчувай її, тоді народиться вірш». Крім того, Басьо вважав «Створення вірша повинно відбуватися миттєво».Поет Мацуо Басьо в японській культурі відомий як поет жанра хокку, який він розвинув і розробив його естетичні принципи. Що ж це за жанр хокку, які ще жанри японської культури існували за часи життя Басьо (Пропедевтичне дом. завдання , розповідь учня) Схема на дошці
ТАНКА               =                                ХОККУ                               +           АГЕКУ
 (коротка пісня-                                      (початкова фаза-                          (завершальна фаза-
  п'ятивіршиє)                                          трьохвіршіє )                                двохвірщіє)
31склад=5+7+5+7+7                              17=5+7+5                                     14=7+7
                хокку  +  агеку
               
 ( Пропоную розглянути будову вірша
                                                  На всохлу гілку
                                                  Сів ночувати крук 
                                                  Глибока осінь.
   Цей вірш було створено у 1680 році. Його вважають шедевром японської класики . Басьо опрацьовував свого вірша декілька років, шліфуючи кожну фразу,кожне слово. У вірші все незвичайно просто. Тут і майстерність автора, і його настрій , його світосприйняття, і безмежне поле для творчої фантазії читача
 Аналіз хокку «На всохлу гілку» Спробуйте пояснити, що, на ваш роздум,хотів сказати автор в цьому вірші?  
Можливі відповіді:
-вірш схожий на малюнок,графіка,тушшю, все чорне;
 -створена картина осені;
 -немає вітру, природа ніби-то завмерла;
 -поет говорить не тільки про самотність ворона ,але каже і про свій стан …. 
 Спробуйте словесно намалювати цей вірш (словесне малювання)
     Зразком особливого поетичного світу майстерності у змалюванні сутності життя, природи,її почуттів,пізнання людини є вірш «Старий ставок» ( Запис вірша на дошці зліва, справа пояснення критиків- філософів,воно на деякий час закрито від учнів чистим аркушем.) 
Старий ставок…                                                           Всесвіт 
 Жабка стрибне-                                                            Життя в русі
 Сплеск пролунає.                                                         Наслідки життя і сприйнятті людиною 
Як ви розумієте цей вірш? Змалюйте словесно
 А тепер подивіться як цей твір трактують філософи.
     Багато художників бралися до пензля,щоб зобразити таку зриму поезію Басьо,але не треба забувати ,що сам текст вірша-це те мале,що дано поетом, а читачу, художнику треба крізь філософію твору пізнати більше. Мої учні теж малювали за творами Мацуо Басьо, і деякі з них відчули, зрозуміли філософську думку поета, його вірша. (Демонструю декілька малюнків) (Домашнє завдання) Спробуйте, за бажанням, це зробити і ви. А також вивчіть напям’ять за власним вибором 4 хокку Басьо , і до кожного вірша дайте своє пояснення. 
Ілюстрації до уроку 
Японські пагоди






















   Національний жіночий одяг                                                 Національна боротьба сумо            

























                                  Чайна церемонія                     
                                                           



Японське каліграфічне письмо

Дракон-один із самих шанованих символів японців



Вирощування карликових дерев- мистецтво бонсай
Мистецтво складання квітів-екібана


Пропоную тобі передивитися матеріал підручника "Світова література"стор.192-194, згадати те,що ти прочитав з матеріалів вищенадрукованого уроку, і тоді вже приступити до виконання тестового завдання. Бажаю успіху!
 Тести до уроку

Електронный урок Русский язык


Тема урока: Частица  не с качественными прилагательными. 
Ребята, когда мы учили часть речи имя существительное,вы побывали в "Стране без частицы НЕ",откройте стр.144 и снова прочитайте правило на этой странице.Правила для имени прилагательного и имени существительного одинаковы. Одна поправка:  в имени прилагательном это правило касается только качественных прилагательных.


                     
                                                       ЧАСТИЦУ  НЕ  

Пиши слитно                                                                       Пиши раздельно
 
     

1.Если слово без не не употреб-                                       1.Если есть противопоставление
ляется : нелепость, невзрачный                                        с а : не правда,а ложь   
2.Если можно заменить слово                                         2.Если  присоединяются слова 
синонимом без не:                                                              далеко не,вовсе не, совсем не ,
недруг-враг, нехороший-плохой                                     ничуть не, совсем не:
                                                                                               далеко не лёгкий

Предлагаю тебе, чтобы закрепить материал, выполнить эти интересные задания
Задание № 1 Тебе будут помогать правила над заданием. Обрати внимание на 3 пункт правила
Это очень важно


Задание № 2

Я думаю, что в этом уроке у тебя всё получилось!

1 комментарий:

  1. Не бойся пользоваться мышкой: она твой первый помощник. Все твои пробы оправданы, ты ничего не испортишь. Если не знаешь как выполнить задание,
    активируй знаки v в упражнении, цифры в кроссворде, перетягивание слов в нужную колонку, в пазлах активируй зачерняющийся прямоугольник.Удачи

    ОтветитьУдалить